Sista dagen på 2017

Jag o ungarna började dagen med sovmorgon till 9.30 vi vaknade av prassel från köket. Mats hade varit o köpt massa gott så han hade dukat upp en riktigt god frukost❤️

Ikväll blir de att skjuta raketer o sen se lasershowen inne i stan. Tre rätters o sen ska vi spela Bingolotto 😃👏🏻 en helt perfekt dag o kväll som får avsluta detta år.

Varje år från 2009 har varit en kamp. En kamp att försöka dra upp andra människor.. de här året har inte varit ett undantag. Januari o februari började äntligen min mage bli lite bättre. Jag vågade mig ut igen🙏🏻 
Mars månad förlorade mormor kampen mot cancer. För hennes del var de nog en befrielse. Äntligen fick hon vara med morfar o mamma igen❤️ men för oss var de fruktansvärt. Den sista länken till mamma var borta. Och aldrig har man väl så många frågor som då när de inte finns någon att fråga. 
April var de begravning för mormor o samma dag var de en hemskt attentat i Stockholm😱 maj månad firade vi Teo som blev 1 år. Mats byggde en till altan o sen blev de juni då vi fick fira Leo som blev 3 år😃
Vi började med stugan i juli. Samtidigt som mormors hus skulle tömmas och vi skulle försöka komma på vad som ska slängas o behållas från ett hus där mormor o morfar bott i över 30 år. Huset blev sålt och de kändes skönt. 
Samtidigt vi fick veta att huset där vi växt upp i snart skulle förloras pga av att pappa skiter i allt o alla. Många samtal o försöka rädda huset. Hösten började jag jobba o Teo började dagis på samma avdelning som Leo. 
Det har varit mycke i höst med att försöka få någon rätsida på hur man skulle kunna göra med huset i byn. Elen o vattnet slogs av o huset står nu där som ett spökhus. Inte de hus jag växte upp i. Att pappa är en alkholist har aldrig varit en hemlighet men att de skulle gå så här långt trodde inte jag. Men de har tagit alldeles för mycke energi.
Så resan till Thailand var välbehövligt och där njöt vi😃 ungarna skötte sig så sjukt bra på flygningarna så de gjorde allt bara bättre. Leo har lärt sig massor av ord på engelska och thailändska. Nästa gång vi far dit vill han ha med Meja😍 för att visa hur vackert de är😃
Jag hoppas att 2018 blir bra. Och att jag kan försöka lägga min energi på annat som är mer värt att lägga energi på. 
Stugan ska bli klar. Två veckors ledigt kring påsken. En utlandsresa i vår o sen ett långt o härligt sommarlov med familjen. Sen blir de en månad i Thailand igen. Hoppas även att min mage kan fortsätta vara snäll🙏🏻

Gott nytt år🎉🎊

Kommentera här: