Fredag 30 november

Ungarna var helt slut från igår så de blev en dag vid poolen. Men de är också jobbigt. Mats fick äran att hämta mat så la jag o ungarna oss i sängen för att vila.

I morgon är de 1 december. Redan 😱😅 på söndag har vi varit här i två veckor o två veckor återstår 👏🏻👍🏻 vi är glad att vi tog ett helt eget hus så man slipper ryssarna. Finns inge värre än ryssarna här i Thailand. Har hellre alla myror i sängen än bo bredvid en ryss.
Påtal om myror. Det finns små små myror här som drar sig till sött. Mats hade en godispåse som han satt en klämma på, och igår när han var sugen på godiset hade tydligen några andra hunnit in i påsen😱😂 det kryllade av myror i påsen. Vi fick tipset av hon som driver sanuk att stoppa in precis allt i kylen o frysen. Lite skillnad från hemma då man har en godiskål framme o den enda som är där är en själv🙄😂

På söndag ska vi till svenska bageriet o fika lussebullar 😃👍🏻 vi ska även dit på Lucia då sanuks skolbarn är där o lussar 😃

Ungarna har somnat o jag o mats ska se serier nu 😃

Torsdag 29 november

Idag är det 9 år sen mamma dog. Känns som de var i förrgår samtidigt de känns som de är en evighet sen vi sågs❤️ Leo frågar så många frågor om varför alla andra har en mormor men inte han.

Vi beslutade oss för att vi skulle göra nå roligt idag. Det hade mamma uppskattat. Så i tog taxi till patong o där fick ungarna välja vad dem ville äta o efter de så var vi på en aktiveringshall 😅

Jag förstår varför de bara var vi där då de var sinnessjukt varmt där inne 😅😂 men roligt. Ungarna hoppade o kastade sig överallt i 2,5 timma. Teo gav upp först o la sig ned o ville sova😂
Så vi gick o tog oss en fika där dem fick välja vad dem ville. Båda ungarna sa direkt vi kom in att dem skulle ha cola, Leo tittade på en som jobbade där o sa, diet Coke please 😍 dem var riktigt törstig o slut. Sen gick vi in i en leksaksaffär. Tyvärr lika dyr som hemma men dem fick köpa sig leksaker där. Sen gick vi o handlade massa gott innan vi hörde av oss till taxi killen.

En fin dag men slut blev vi alla. Leo vinkade till mormor när vi flög hit för vi var ju uppe i himlen så idag vinkade dem upp till mormor igen👋🏻 Leo ropade vi syns om två veckor mormor för då flyger vi hem❤️

Onsdag 28 november

Idag ska vi o besöka sanuk, den svenska skolan. Ungarna är förväntingsfull 😃
Idag är de lite molnigt o de känns rätt skönt 😅

I morgon ska vi till patong för shopping. Och äta hamburgare på McDonalds 😏 tycker deras burgare är äcklig om man jämför med max.

Nu ska vi äta lunch o sen blir de ett dopp i poolen innan vi ska göra oss i ordning för sanuk. Sanuk betyder förresten rolig 👌🏻

Fredag 23 november

Idag gav vi oss ut på promenad för att hitta nån som kan tvätta våra kläder. Så i morgon klockan 8 ska vi lämna kläderna hos en äldre dam en bit bort från oss. Vi svenskar är så van att göra allt själv men thailändarna gör ingenting själv 😂

Sen gick vi o åt på favorit restaurangen nere vid stranden 👌🏻sen satte vi oss o solade o lekte. Leo lekte med strandkillen som vi nu frågade vad han hette. O han heter Nat 👌🏻skönt o ha ett namn på han. Vi kallar han tokiga gubben 🤭😂

Teo äter oftast med hela han 😅 här har han ätit en glass med hela ansiktet och med lite sand också.

Leo är riktigt nöjd över att han o mats köpte en högtalare som vi kan koppla med mobilerna. Så i morgon är de poolparty 😃

Efter stranden så gick vi på fredagsmarknaden o köpte oss frukt och massa olika kycklingspett 👌🏻
Ungarna köpte varsin tröja också 👌🏻

Klockan är snart 20 här o vi har just duschat o ska nu se lite serier.
I morgon ska vi o äta frukost på sunwing hotellet o sen på big c o köpa massa gott 😋