Plugga?

Jag har länge funderat på om jag skulle ha börjat plugga. Men jag är velig och vet inte vad jag vill. Om jag bara vill ta nå kurser eller plugga ett helt program. Men efter att ha kollat lite mer på skolor och utbildningar på allastudier.se så vet jag lite mer om vad jag vill och hur jag känner.
Det är en skit bra sida tycker jag.

Allt är lätt och enkelt. Jag hittar på en gång de jag söker. Dem har alla utbildningar, Ky, gymnasieutbildningar, komvux och utbildningar utomlands. Och nästan bäst av allt. När man gått in på en utbildning man är intresserad av så står även en lönestatistik över den utbildning du vill gå ;) Och det är ju lönen många går efter när dem ska utbilda sig.

Kollade upp vad en kassörska skulle ha för lön och dem skulle ha 24100kr. Rätt intressant att kolla sånt. Kolla ni också :)

 

Den här kursen skulle jag vilja gå :)

 

Gå in och kolla här.

 

1 Miii:

skriven

vad kul om du hittar nått du vill plugga :) det är faktiskt himla roligt och plugga, (trots c-uppsats haha) så de tycker jag du ska göra. Pussokram!

2 Kajsa:

skriven

Vad kul att du ska börja plugga, hoppas du tar dig in på det du vill. Tror dock inte lönestatistiken stämmer då det står att sjuksköterskor har kring 30000 vilket inte riktigt stämmer :P

3 Hanna:

skriven

Bra tips, ska kolla in :)

Sv: Tack så mycket! Än så länge verkar Astrid gilla lillasyster, men vi får väl se hur länge det håller i sig ;)

Kommentera här: