Akutmottagningen.

Jag o pappa for som sagt på akuten idag för att hittat nån läkare som kan kolla mitt ben o knä.
Jag får alltid en känsla av att läkare inte tro på en när dem bara säger jaha, mmmhm. Första läkaren vred o vände på benet o knät och kunde konstatera att jag inte hade någon infektion eller inflammation. Bra de. Han tyckte jag skulle äta värktabletter o pröva gå. för att smärtan hindrar mig och om jag inte rör på mig så kommer inte musklerna tillbaka. Så han föreslog Tramadol. Det gör alla läkare, precis som om dem vill att man ska bli missbrukare. 
Men han ringde på ortoped läkaren Tommy som inte har ringt mig på 2 veckor. Och de var de första jag tog upp men han sa att han ringt men ville inte prata mer om de. Han kände också på benet o knät. Han sa att de kan vara så att menisken är lös eller ett korsband som är skadat. Han skulle skicka remiss så jag får magnetrönka knät o se om de är nå fel. Han ville inte börja o göra någon titthålsoperation om de inte är nå. Men om menisken är lös så ska dem plocka bort den helt.

Så jag börjar med läkare 1 som sa att jag ska pröva värktabletter o pröva gå. Funkar inte de så får vi se vad dem ser på knät sen. tänker inte hålla på att trcyka i mig starka tabletter någon längre tid.
Tommy skrev även på ett intyg så jag får taxi ett tag till. Skönt de. Men enligt han så är jag så ung så jag ska orka hoppa på kryckor till bussen. 

Hoppas bara att knät är lite bättre tills nästa fredag :)
Hur som helst så är de bättre att fara en gång för mycke så de inte blir nå skit sen. Men dem ville ändå inte lyssna på grejer som jag påpekade. Typ som när ortosen varit upp o ner o fel grader.

Kommentera här: