Måndag 1 januari

Årets första dag är snart förbi. Mats väckte oss aptidigt😱😅 07.00 så väckte han oss och sen for vi o skottade uppe i stugan. Dem sista 15 minuterna var den minsta av oss arg o trött så vi satte oss i bilen och han somnade på en gång. En sväng upp till Jokkmokk o hämta en skotermatta o sen hem till sävast. 17.00 klev vi in hemma o ungarna var tokhungriga. Tur vi hade kvar mat från igår som vi bara kunde värma. Leo fick välja kvällsfika🙄😅 glass o grädde. Ibland orkar man inte bråka. Båda somnade som stockar.

Såg att jag fått mitt "nya" schema som jag blev lovad🤔 jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. På 1,5 månad så har de inte hunnit göra något nytt. Blir ett samtal i morgon om detta. 
Även dagis måste vi ringa så vi vet om dem fått ordning o oordningen. Har dem inte fått de så blir ungarna hemma. Mina barns säkerhet före allt annat.

I morgon så hade Leo många önskemål. Skoteråkning, pyssla, baka, leka kurragömma och fixa en myshörna i lekrummet. Tur vi är lediga hela denna vecka också😃

Kommentera här: