5 års kamp

För nån vecka sen pratade jag o syrran om dagen då mamma dog. att jag hade nog inte fattat att de skulle hända så snabbt. Att jag kommer ihåg alla klockslag från de Camilla ringde mig just efter tre på eftermiddagen.
 
När mamma dog trodde jag inte att jag skulle klara en dag utan henne. jag hade nog inte klarat de så bra om jag inte hade haft Mats o Camilla som extra mamma.
 
Under graviditeten med Leo tänkte jag mycke på hur jag skulle kunna berätta o förklara för mitt barn hur underbar mormor han skulle haft. Vi brukar visa kort på mamma för Leo o berätta att de är mormor. Bara för att hon inte finns här med oss ska hon aldrig glömas bort. Ibland kan man känna en stor avundsjuka på dem som har sina mammor dem kan ringa i tid o otid för råd, för avlastning. Tänker ofta på hur de skulle varit om hon levde nu. 5 barnbarn varav 2 av dem hon aldrig fick träffa. Jag brukar säga till Mats att tänk att få fira en sista jul till med mamma eller få äta hennes mat en till sista gång. Mats brukar säga att han skulle välja brunabönor då. jag hade nog kunnat äta stekt korv som jag avskyr bara för en sista gång.
 
Den här dagen brukar vara lika tung som den 18 december då vi hade begravningen. jag brukar alltid åka på att jobba o sitta o vara trevlig. Men i år slipper jag de. i år får jag vara mig själv.
 
Jag och Marie ska fara till luleå o handla
och sen ska vi äta "mammas mat" hos Camilla o Danne. Mamma hade varit så glad om hon såg att vi satt där hemma hos Camilla och åt massa god mat med Mats o Danne som hon avgudade och älskar lika mycke som hennes barn. Och få se våra tre ungar busa o leka.

 
men även efter 5 år så är de orättvist och de går inte en dag utan att man saknar henne. Men man har ändå insett att hon kommer inte tillbaka och vi måste leva o må bra. 
Och de gör vi.
Jag har välrdens bästa sambo, världens bästa pappa, och världens underbaraste son. Vi mår bra o är frisk och man kan inte begära så mycke mer. 
 
Jag hoppas dem har internet där uppe i himlen så hon kan läsa min blogg som hon alltid gjorde annars eller ringde o frågade varför jag inte uppdaterat. 

Saknar dig så fruktansvärt mycke mamma ❤️
1 Mia:

skriven

<3 <3 <3

2 Camilla:

skriven

Jättefint skrivet 😊❤️!
Vi ska alltid försöka hjälpa er allt vi kan med Leo. Men jag förstår att det är svårt att be om hjälp när de är så små... Lova att säga till om du behöver avlastning. Kan jag hjälpa till så gör jag det. Han är ju välkommen att vara hos oss på juldagen 😊. Om ni vill gå på bio eller ut och äta någon kväll innan det så säg till.

Kommentera här: