Onsdag

God morgon :)

Mats kom ner och väckte mig klockan nio när han tod sin förmiddagsrast :) jag ska ta o börja med lunchen snart.

knäuppdatering

skulle sätta mig i soffan och tänkte "inte hoppa på knä i soffan" och vad gör jag. tar ett super skutt och landar på knä i soffan. Fyfan vilken smärta. De gör så ont att jag blir yr och börja må illa. Inte första gången jag gör så heller:(
Tränar på gym varannan helg med Mats och kör cykel här hemma nästan varje dag och sen går jag till och från jobbet. Det känns mindre och mindre i knät men de är ännu svagt. de viker sig ännu men de är mycke lättare att kontrollera än förr. Tävlar mot människor som går. Vill alltid gå om folk och ibland lyckas jag och de bränner som fan i benet men en bra känsla är de när man kommer om nån. speciellt dem som är ute och går och man ser att dem går fort och är hurtiga. då blir jag extra nöjd när jag lyckas gå om dem :D
Kan gå ner på huk o sitta en lite stund sen går de ont. sitta på huk sliter mycke på ett knä men man måste kunna sitta så ändå.
Knät sväller upp efter en lång dag på golvet eller i charken. men efter en dusch och sen vila benet i högt läge går de ner men jag blir stel. nå som måste tränas upp :)
Kommer alltid få kämpa för de här knät men just nu kan jag leva som vanligt och jag vet att jag klarar av att gå längre. nu är de springa jag vill kunna göra och de ska vi ta tag i o träna upp. benet måste bli starkare nu. Tur jag har min PT hemma på heltid nu så de blir mer träning :D
Den här sommaren ska jag inte ligga inne med en ortos även kallad aset.

Kommentera här: